تبلیغات
جستار ناهید

جستار ناهید
هم افزایی 
قالب وبلاگ
در جامعه به شدت مصرفی امروز ذهن ما در سایه تبلیغات پر شده است از تقاضاهای کاذب مصرفی که چون محقق نشده اند دچار نوعی سرخوردگی می شویم .دیدن فیلم های زندگی ادمهای ثروتمند یکی از تفریحات جوانها شده وباعث شده تا در رویای برخورداری از چنین امکاناتی از واقعیتها دور شوند یا دست به کارهایی بزنند که هزینه های غیر قابل جبرانی برایشان به دنبال دارد . به جای اینکه روی این تمرکز کنیم که می خواهم ادم ثروتمندی شوم بهتر است ببینیم می خواهم چگونه انسانی باشم ؟  به نظر من اگر پول به اندازه ای باشد که نیازهای اولیه ادم را برطرف کند از انجا به بعد دیگر سهمش در خوشبختی بسیار کم خواهد شد . در عوض نقش عوامل زیر به مراتب پررنگتر می شود :
اعتماد به نفس
توانایی در ایجاد شبکه اجتماعی
هوش و توانایی ها مغزی
اداره وخواست بزرگ داشتن
ریسک پذیری
شادی
هیچ الزامی نیست که ادم ثروتمند حس بدبختی نداشته باشد . البته من مخالف ثروتمند شدن نیستم تمام بحث من این است که قبل از هر اقدامی اول با خودمان فکر کنیم قرار است کجا برویم و چه بشویم ؟این جمله را از قول همشهری کین به یاد داشته باشیم که :
“You know, Mr. Bernstein, if I hadn’t been very rich, I might have been a really great man
 

[ 1392/11/23 ] [ 10:26 ] [ زهرا رهایی ] [ نظرات ]
چند روزی است که دوباره رای گیری برای تغییر نام خلیج فارس باب شده وباز هم ایرانیان وطن دوست!!!!!!!!وظیفه خود می دانند که همدیگر را از این مهم اگاه کنند غافل از اینکه پشت این جریان سودجویی عده ای که می خواهند امار بازدید سایتشان را در گوگل افزایش دهند ،قرار دارد.
استقبال از این دست پیامک ها در ایران  را وقتی در کنار امار سرمایه های اجتماعی ساعت کار مفید وحتی میزان مسیئولیت پذیری نسبت به تحقق منافع ملی هوش از سر ادم می رباید . تا چه متناقضی ایم ما ملت فداکار خدا می داند .نوشته زیر به این بهانه از آقای شعبانعلی اورده ام .

خلیج فارس را سالهاست عربی کرده‌ایم

خلیج فارس، را سالهاست «عربی» کرده‌ایم و نفهمیده‌ایم…

خلیج فارس از آن زمان خلیج عربی شد، که بازار کار در ایران را چنان به فضاحت کشیدیم که «ایرانیان»ها برای کار به کشورهای «عربی» رفتند.

خلیج فارس از آن زمان خلیج عربی شد، که آنقدر در گردشگری تنگ نظر شدیم که در «دوبی» راحت‌تر از «کیش» می‌شد تنفس کرد.

خلیج فارس از آن زمان خلیج عربی شد که «سهم واژه‌های فارسی» در زبانمان کمتر از واژه‌های عربی شد.

خلیج فارس از آن زمان خلیج عربی شد که «سهم ما از اقتصاد خلیج فارس» کمتر از سهم کشورهای عربی شد.

خلیج فارس از آن زمان خلیج عربی شد که «امنیت سرمایه‌گذاری» که شکل نوین «امنیت» در دنیای «متمدن» است، در تک تک کشورهای جنوبی بیشتر از ایران شد.

خلیج فارس از آن زمان خلیج عربی شد که ایرانیان، جوانانشان را با «افتخار» و «لبخند» در فرودگاه‌ها به سمت کشورهای دیگر بدرقه کردند.

خلیج فارس از آن زمان عربی شد که ما در مسافرت به کشورهای عربی، به صاحبان تورها گفتیم: «می‌خواهیم هتلی برویم که در آن ایرانی نباشد».

خلیج فارس از آن زمان عربی شد که ما فکر کردیم «فارسی» و «عربی» بودن خلیج ما را «گوگل» تعیین می‌کند و تغییر عکس پروفایلمان در فیس بوک.

خلیج فارس از آن زمان عربی شد که ما فکر کردیم همه‌ چیز در یک «نام» خلاصه می‌شود. چنین شد که از تمدنمان نیز جز یک «نام» باقی نماند.
نامی که اگر برایش جسم و جانمان را نگذاریم، چند قرن دیگر روی هیچ نقشه‌ای باقی نخواهد ماند و فرزندانمان باید امضای الکترونیک جمع کنند که ثابت کنند کشوری به نام ایران وجود داشته است.
بیایید بیشتر تلاش کنیم…


[ 1392/11/20 ] [ 15:29 ] [ زهرا رهایی ] [ نظرات ]

مد و لباس در سیاست خارجی/ بازی مانكن ها در 1+5

مد و لباس تنها به بازیگران و هنرمندان منتهی نمی شود بلكه حتی وارد سیاست هم شده است تا جائیكه در تعاملات كشورها و میزهای دوستی نقش به سزایی ایفا می كند. این موضوع در مذاکرات اخیر ایران و 1+5 به وضوح مشاهده شد. دو دور مذاکره، دو لباس، دو پیام به چشم می خورد. کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس هیات مذاکره‌کننده گروه ۱+۵ با هیات ایرانی، در مذاکرات  ژنو (۱۸ آبان – Nov 9) همچون مذاکرات قبلی (۲۲ مهر- ۱۶ Oct ) به سبک و سیاق بانوان ایرانی «کت‌مانتو» بلندی تا روی زانو اما این بار به رنگ «قرمز مگنتا» به تن دارد. اشتون در دور دیگری از مذاکرات رنگ «آبی نفتی» را انتخاب کرده بود. اما انتخاب‌های کاترین اشتون سیاستمداری با «لبخند مهربان» و «دندان‌های آهنین» چه پیامی می‌تواند به طرف مذاکره‌کننده ایرانی انتقال دهد؟ كه این در نوع خود قابل تامل است.

لباس قرمز و سرمه ای كاترین اشتون در مقابل ایران: به عنوان مثال لباس «قرمز مگنتا» نامش را از شهر «مگنتا» در شمال ایتالیا گرفته که به معنای «شکوه و پیروزی شخصی» است. بنابراین ترکیب رنگ‌های تند اکسپرسیونیستی قرمز مگنتا و طبیعت انتزاعی و غرابت احساسی است.
 
رجز خوانی با لباس در مقابل صدام حسین: البته کاترین اشتون وقتی معاون تونی بلر، نخست‌وزیر انگلیس بود در جنگ افغانستان و عراق، ترکیب لباس قرمز مگنتا و سورمه‌ای پارما را می‌پوشید که برداشت انتزاعی آن ایجاد رعب و وحشت برای صدام حسین بود. وقتی صدام مفهوم رنگ قرمز مگنتا و سورمه‌ای پارما را از خانم ضاحا حدید طراح و معمار پرآوازه انگلیسی عراقی‌الاصل پرسیده بود حدید در پاسخ گفته بود این ترکیب یعنی معماری شرایط جدید با من است و گرنه خاطره و ویرانی را به ارث می‌برید.
منبع :سایت افتاب

[ 1392/11/19 ] [ 11:09 ] [ زهرا رهایی ] [ نظرات ]

به یاد حسین پناهی عزیزم که حسرت دیدارش یار هر روز من است .

 

نه ! از عشق سخن گفتن برای آدمی هنوز خیلی زود است .خیلی زود !!!!!!!

 

چه مهمانان بی دردسری هستند مردگان

نه به دستی ظرفی را چرک میکنند

نه به حرفی دلی را آلوده

تنها به شمعی قانعند

واندکی سکوت......

چه مهمانان بی دردسری هستند مردگان

نه به دستی ظرفی را چرک میکنند

نه به حرفی دلی را آلوده

تنها به شمعی قانعند

واندکی سکوت......


[ 1392/11/13 ] [ 17:04 ] [ زهرا رهایی ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

ناهید از خدایان باستانی و و نمادی از رسایی و کمال زن، فریادرَس و پشتیبان زنان است.
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
href="http://www.k2cod.com">وبلاگ نویسان قالب وبلاگ وبلاگ اسکین قالب میهن بلاگ
Free Page Rank Tool